Friday, February 6, 2009

Pembaik komputer tawar khidmat seks didenda

KUALA LUMPUR 6 Feb. - Seorang pembaik komputer sambilan didenda RM1,000 atau penjara dua bulan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini atas kesalahan menawarkan perkhidmatan seks kepada seorang anggota polis, empat tahun lalu.

Tham Meng Kong, 49, mengaku bersalah di hadapan Majistret Hafizah Sauni selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya.

Menurut fakta kes, Meng Khong didakwa melakukan perbuatan tersebut kira-kira pukul 11.05 malam pada 21 Jun 2005 di sekitar kaki lima hadapan KL Plaza, Jalan Bukit Bintang di sini.

Dia telah menawarkan perkhidmatan seks untuk tujuan pelacuran kepada seorang anggota polis, Cif Inspektor Muhamad Farid.

Tertuduh yang diwakili peguam bela, William Edwin memohon mahkamah meringankan hukuman kerana pada ketika itu dia berusia 44 tahun dan ingin mencukupkan wang bagi melangsungkan perkahwinan.

Dia yang melakukan kesalahan itu bagi kali pertama kini menanggung seorang anak berusia tiga tahun dan seorang isteri serta ibu yang menghidap penyakit artritis.

Pertuduhan ke atas Meng Hong dibuat mengikut Seksyen 372B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga setahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Pendakwaan dikendalikan oleh pegawai pendakwa, Cif Inspektor R.Rukumar

No comments: